Detoxifere personală


leonard

Oridecâte ori pui mâna și citești câte un puritan sau un revivalist din ăsta..ai impresia că ăștia nu s-au bucurat niciodată de viață, sau că sunt prea morocănoși. Dar gândul acesta a lui Leonard Ravenhill mă urmărește de câteva luni de zile și am luat o hotărâre să fiu însuflețit și călăuzit de acest gând.  Partea pozitivă care lipsește din el, il voi completa eu. Aleg să fiu eficient și util prin relații vii. Nu că până acum nu culegeam roadele acestor relații, dar am anumite rațiuni, simțăminte pentru care voi lua această decizie.

Our present chromium-plated, over-organized, stream-lined, computerized evangelism is as effective as trying to melt an iceberg with a match-stick.

Our contemporary computerized evangelism is about as effective as trying to melt an iceberg with a match.

Evanghelizarea noastră contemporană computerizată este la fel de eficientă precum ai vrea să topești un iceberg cu un chibrit. (E inutil) Ai spune că Ravenhill spunea că e fără rost o astfel de evanghelizare, și totuși așa de mulți oameni se simt zidiți azi cu un suc în brațe duminica pe canapea și cu popcorn, selectându-și ce predică,predicator, biserică, program spiritual își doresc și se simt și hrăniți cu megapixeli, cu youtuburi-mai puțin cina nu o pot lua în spațiul virtual. Dar cred în viitor că se pot trimite colete prin curierat cu (vin și pâine). Totul este posibil și permisiv acum pentru noii moraliști și toleranți.

Citind cartea „Puterea Predicării”de John Stott, acesta amintea cum în anii 70- 80 își organiza gândurile, ilustrațiile în anumite dosare alfabetice și mi-a plăcut mereu ideea lui, de a-și sistematiza și ordona gândurile, predicile în dosare.

Astfel (după anii 2007), am găsit că este foarte util și eficient un blog pentru astfel de schițe, predici, ilustrații, resurse spirituale, gânduri care doream să nu le pierd.Oriunde aș fi în lumea asta..nu mai trebuie să car după mine caiete, notițe sau agende ….ci pot verifica pe blogul personal..lucrurile care le „depozitez” acolo. Folosesc rețeaua de socializare pentru promovare și feed-back, însă după trei  discuții săptămâna asta una cu partea mea cea mai bună, soția mea, alta cu un un sculptor liniștit, altă discuție cu un profesor universitar…am realizat tot mai mult că facebookul nu reprezinta un spațiu pentru schimb de idei, împărtășit notițe de curs, sau citate care te-au surprins pe tine în timpul tău liber.

Majoritatea mi-au spus că mulți îl folosesc ca un drog..așa să mai descopere o bâză, o caterincă gen kamikaze, timesnewroman, mai afiseaza un meme pe wall, o glumă, o dumă, o poantă, o cascadorie, o fază de râs, un banc, o glumă -sau pur și simplu clătitu ochilor în viața altora- crescînd astfel minut cu minut contul bancar al Zuckenbergului.

Pur și simplu în dese rânduri a fost un timp ratat (pentru mine). Oricât mi-am impus o disciplină in orarul zilei.

Astfel că fără nevoia de a cere rating, am decis doar să postez pe blog și o lună de zile să fiu mai prins în realitățile mele pământești și cerești, lăsând rețeaua de socializare pentru alții să promoveze, să posteze citate spirituale și creștine. Acum e rândul meu să mă bucur de distribuirile altora și când vă văd pe stradă să vă felicit pentru că luați atitudine sau ați distribuit ceva bun-productiv.

 Cei care doriți să mai găsiți ce public sau postez..o puteți face în continuare aici in depozitar, pe blog.

Un alt pastor mi-a spus cu ceva timp în urmă să merg la librărie și să îmi iau carnețele..și să îmi scriu acolo gândurile, sintezele, ideile, valorile și comorile spirituale și peste ani sa le las copiilor mei, spunând ca vor fi de folos comunității. Tind să cred că așa au o mai mare utilitate.  Eu mă gîndesc să le las și o casă nu doar agende, pînă la urmă cei mici nu ne vor urmări doar sfaturile ci se vor uita întâi la viața noastră. Dacă asta nu le vorbește nimic, atunci degeaba le turnăm în cap sloganuri și maxime cu găleata.

Abia aștept să pot face o evaluare obiectivă la această provocare. La fel cum cineva se bucura după o cură de slăbire că a dat jos 8 kg și eu sper că detoxifierea asta de social media (facebook) plină de tâmpenii, cancanuri, trivialități și truisme, plus starea mereu în alertă cu noutăți, newsuri si agitația lumii -sper că îmi vor face un nespus de mult BINE!

Bun, vă doresc tuturor priorități corecte, timp de calitate cu cei dragi și eficiență deplină în tot ceea ce veți face vara asta, proiecte, călătorii, examene, sesiuni, creșterea unui copil, rutina jobului.

Orice ați face ..să faceți totul ca pentru Domnu și sub privirea Lui și pentru că e încă primăvară vă doresc să împărtășiți tot mai mult între voi, la lucru, în familiile voastre, mireasma, aroma cunoștinței lui Cristos. (2 Corinteni 2:15)

Tu ce împărtășești mai departe?

Tu ce transmiți altora?

La ce vei da „share” luna asta?

Ce dai celor din jurul tău?

Un miros bun sau o duhoare…Tu alegi!

Cele bune!

Despre Ioan Alexandru G

soț,tată,misionar,predicator al Evangheliei,pasionat de citit si fotografie.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

